اخبار روز

آمار‌های تکان دهنده از خسارات مادی و تلفات انسانی جنگ غزه

آمار‌های تکان دهنده از خسارات مادی و تلفات انسانی جنگ غزه

۲۲:۴۰ ۲۰ تير ۱۴۰۳

۹ ماه، زمان کافی برای رژیم متوحش صهیونیستی بوده است تا غزه را به مکانی غیرقابل سکونت بدل کند. اکنون میلیون‌ها تن نخاله ناشی از ویرانی در این باریکه روی هم انباشته شده و تلفات انسانی سنگینی به غیرنظامیان تحمیل شده است.  

به گزارش الجزیره، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای بخشی از فجایع رخ داده در جنگ غزه را تشریح کرد.  

بر این اساس، در این بیانیه آمده است: جنگ در غزه تاکنون ۳۸ هزار و ۲۹۵ کشته برجای گذاشته است. همچنین طی این مدت بیش از ۸۸ هزار نفر مجروح شده‌اند. برآورد شده که روزانه به طور میانگین ۱۰ کودک فلسطینی در این باریکه دچار قطع عضو می‌شوند.  

این بیانیه می‌افزاید: آمار تلفات غیرنظامیان در غزه در حالی منتشر شده است که اکنون بیش از ۱۰ هزار فلسطینی همچنان زیر آوار‌ها هستند که باید در نهایت آنها را نیز به شمار تلفات در غزه افزود. از این میان، ۵ هزار تن از آنها کودک هستند.  

حماس با اشاره به کمبود اقلام غذایی و گسترش قحطی در غزه، تاکید دارد: تاکنون دستکم ۳۴ کودک به ویژه در مناطق شمالی این باریکه به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که مراکز درمانی به دلیل بمباران‌های گسترده و کمبود اقلام درمانی توان ارائه خدمات به عموم را ندارند.  

این بیانیه تصریح دارد: براساس برآورد‌های انجام شده تا اول ماه مِی میلادی، بمباران‌های گسترده غزه و ویرانی‌های ناشی از آن بیش از ۳۳ میلیارد دلار خسارات مادی بر فلسطینیان وارد کرده است.  

جنبش حماس در تشریح توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان می‌افزاید: تاکنون ۱۴۰ گور دسته جمعی در مناطق مختلف غزه کشف شده است که از این میان، ۷ گور دسته جمعی در ۳ بیمارستان کشف شده که شامل ۵۲۰ جسد زنان و کودکان می‌شوند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا